Mahara

  • Belépés

Shila

Profil információk

  • Keresztnév: Csilla
  • Vezetéknév: Kálmán
  • Ország: Magyarország
  • Foglalkozás: Pedagógus
  • Szakterület, munkahely: Festőművész
  • Megye: Pest
  • Emailcím: shila@vnet.hu
Kezdés dátuma Végzés dátuma Betöltött pozíció
2004 Grafika és festészet tanár: Szárny-nyitogató Alapfokú Művészeti Iskola
2007 rajz tanár: Weöres Sándor Általános Iskola
Kezdés dátuma Végzés dátuma Végzettség
1997 2003 rajz tanár (Pedagógus) at Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola
1999 2004 Festőművész at Magyar Képzőművészeti Egyetem
Dátum Cím
2011 A tehetség személyiségjellemzői (R049_017)
2011 Komplex programok az iskolai tehetséggondozásban (R047_027)
2011 A képzőművész tehetségek gondozása (R059_012)
2011 A Nemzeti Tankönyvkiadó interaktív tananyagainak technikai és
  • lelkesedés
  • lojalitás
  • nyitottság
  • tanulékonyság
  • fogékonyság az új dolgok iránt
  • fejleszthető kompromisszum készség az érdekegyeztetés területén
  • kiváló koncepció alkotó készség  
  • kiváló tervező és szervező készség a projektek lebonyolítása kapcsán
  • nagy munkabírás a projektek kivitelezése során
  • megfelelő alkalmazkodási készség a változó környezeti tényezőkhöz
  • fejleszthető monotonitás tűrés az adminisztráció területén
  • empátia
  • konfliktuskezelés
  • kommunikációs készség
  • segítőkészség
  • gyermekekkel való megfelelő bánásmód
  • megfelelő probléma érzékenység munkahelyi környezetben
  • magas szintű számítógép felhasználó készség irodai alkalmazások terén (word, excel)
  • osztálykirándulások szervezése, lebonyolítása, csapatmunka koordinálása, versenyhelyzetekben- versenyre való felkészítés

A festészet tanítása

Egy művésztől művészetet tanulni 2014

Megnyitóbeszéd.docx

17.8KB | 2014., September 16. Tuesday | Részletek

Önéletrajz

oneletraj...új 4.pdf

581.1KB | 2013., September 21. Saturday | Részletek

Projektek

Megvalósított tehetséggondozó projektek:

 NTP-OKA-XVI.: „Fogyatékkal élő gyermekek oktatását végző intézmények és tehetséggondozó szervezetek közötti együttműködést segítése” című pályázatához

Projekt címe: Szárny-nyitogató – művészeti tehetséggondozó műhely sajátos nevelési igényű tanulók részére a tököli Weöres Sándor Általános Iskolában

(2011.)

NTP-FÉT-11 A fogyatékkal élő tanulók, fiatalok integráló környezetben megvalósuló tehetségsegítő

szolgáltatásokhoz történő hozzáférésének javítására szolgáló programok támogatására 

Projekt címe: VizualART a természetben (2012.)

NTP-FET-12-P A fogyatékkal élő tanulók, fiatalok tehetségsegítő szolgáltatásokhoz történő hozzáférésének

Projekt címe: Városi vizualART (2013.)

IFJ-GY-12-D  Gyermekek és fiatalok közösségeinek, valamint ifjúsági civil szervezetek téli táborozási programjának támogatása

Projekt címe: Nyitunk a vilARTra (népek kultúrája fogyis szemmel (2013.)

NTP-MV-12  2012-2013. tanévben megrendezendő művészeti versenyek támogatására

Projekt címe: 100 év Weöres Sándorral képekben (2013.)

Tököl funkcióbővítő és városközpont fejlesztő pályázata (2012.)

Miniprojektek megrendezése:                       

Megszépült városunk rajzpályázat (2013)

Ifjúsági nap(2013)

 

 

Megvalósításra váró elnyert projektek:

TÁMOP 3.4.3. Iskolai tehetséggondozás

TÁMOP 3.4.3/B-11/1 Országos tehetségsegítő hálózat létrehozása

 

Az alapismeret elengedhetetlen bármelyik művészeti tevékenységben. Óráimon a diákok megismerkednek az alapokkal, alapfogalmakkal és alapeszközökkel. A foglalkozásokon a résztvevők nem csak a művészettel, de sokszor saját magukkal, belső világukkal is megismerkedhetnek. Óráimon nem a száraz tananyag leadására, hanem az egyéni készségek, képességek felismerésére törekszem. A gyermek játékos formában fejlődhet a következőkben: agy- kéz koordináció, színlátás, eszközhasználat- kézügyesség, fantázia gyakorlatok, egyensúly fejlesztés és természeti ismeretek, rajzi alapok és eszközök, grafika- festészet, térlátás fejlesztés, arányismeret, tervezési feladatok. Tanítványaim bizonos idő után képesek lesznek a képszerkesztésre, az arányok felismerésére, a tónusok, technikák alkalmazására. Számos mentoráltam  a hazai és nemzetközi művészeti közép-, főiskolákon, egyetemeken festő, grafikus, formatervező, belső építész szakon tanul tovább. Célom az elkövetkező években, hogy minnél több tanítványom megismerkedjen a képzőművészet nyelvezetével. Az alkotás megtapasztalása, egy fantasztikus lehetõség arra, hogy kikapcsolja magát az ember a hétköznapok nehézségeibõl. Azok a dolgok, amik minket körbevesznek, visszahatnak ránk. Ha a minket körülvevõ környezet olyan, amiben jól érezzük magunkat, netán büszkék lehetünk rá mert mi készítettük, vagy inspirál minket arra, hogy felülmúljuk a munkánkat, az a nap, már nem telt érzelmi, esztétikai szempontból hiába.